Doniczka - kotek

Autor Mruczące Szczęście - marca 01, 2021

 Cześć!

Od jakiegoś czasu zaprzyjaźniłam się z roślinami domowymi i mam nadzieję, że żadnej z nich nie uśmiercę :) Tym, razem do moich rąk wpadła taka oto doniczka. Nie mogłam się jej oprzeć, a że w pakiecie była od razu piękna roślina - dla mnie tym lepiej.

Doniczka jest urocza i świetnie wkomponowała się w otoczenie na moim parapecie. Powiedzcie sami, czy bylibyście w stanie oprzeć się przed takim zakupem? :)


Doniczka z kotem - przepiękny dodatek

Doniczka/osłonka na doniczkę jest ceramiczna, dobrze leży w dłoni, stoi na parapecie prosto i jest dość stabilna dzięki nóżkom. Kolory są bardzo delikatne, nie są krzykliwe, więc doniczka nie dominuje na spokojnym, stonowanym parapecie.


Doniczka kotek - czy może być coś lepszego?

Co mnie na maxa zadziwiło to fakt, że producent osłonki zadbał nawet o jej tył! Zobaczcie, co tam się znajduje - ogonek! Lubię taką dbałość o detale, bardzo ją sobie cenię.


Roślina, która znajduje się w osłonce to eszeweria. Jej główną cechą charakterystyczną jest to, że tworzy zwarte rozety, których średnica może sięgać nawet do 15 cm! Liście są dość grube, mięsiste - jak u typowego sukulenta. Stąd też podlewanie jej należy ograniczyć do niezbędnego minimum.

Podłoże w przypadku takiej rośliny powinno być przepuszczalne, z dobrym drenażem na dnie doniczki. Roślinę po przyniesieniu do domu zostawiłam na tygodniową kwarantannę z dala od innych roślin (dzięki temu zmniejszam ryzyko przeniesienia chorób i pasożytów na całą zieloną brygadę). Po kwarantannie przesadzam roślinę do odpowiedniego podłoża, po podłoże produkcyjne nie zawsze jest na tyle odpowiednie, aby roślina mogła się w nim rozwijać i dawać 100% swoich możliwości.

Eszeweria uwielbia stanowisko słoneczne, dzięki temu pięknie się wybarwia więc myślę, że ten parapet będzie dla niej świetnym miejscem.

Osłonka jest niewielka, ale to dobrze - lubię małe rośliny i małe doniczki. Patrzę wtedy jak upływający czas wpływa na pokrój i wygląd rośliny. Świetne doświadczenie.

Eszeweria należy do roślin, które są bezpieczne dla kotów, więc jeśli marzy Wam się taki sukulent to śmiało możecie go nabywać, bez obawy o to, że Wasz kot może się nią zatruć.

Macie w swoim domu jakieś doniczki/osłonki z kocim motywem? A może chcecie mi podsunąć nazwy roślin, które są bezpieczne dla kotów? Czekam na Wasze komentarze zarówno tutaj, jak i na Facebooku! :)

  • Udostępnij:

To też może Ci się spodobać

0 komentarze



Witam na moim kocim blogu! Jeśli jesteś Kocią Mamą, albo Kocim Tatą, to tu znajdziesz coś dla siebie! Tu znajdziesz wszystko o kotach: przeczytasz ciekawostki o kotach, dowiesz się do jedzą koty, jak się zachowują, jak właściwie je pielęgnować i wychowywać. To po prostu koci blog z myślą o mruczkach i ich opiekunach. Nie wyobrażam sobie życia bez kotów i uwielbiam poznawać ludzi, którzy mają takiego samego bzika co ja! Jestem tu, bo lubię koty, a Ty?

Czytałeś już najnowszy wpis?

Nadrób zaległości!